Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, October 11, 2007

Jom Tengok Anak Bulan!! ...

Aku suka sangat ari nih.. sebab nyer, aku dah start cuti.. yea! yea! dapat rest kan otak ngan badan dari beban keja... hehe... lepas subuh tadi, hujan lebat plak tuh .. lagi best aku dapat tarik selimut tanpa perlu pikir nak bangun g keja.. hehehe.. tired laa!!

Agenda aku ari nih gi setel kan apa benda2 yang patut sebelum sumer orang cuti raya... gi bank, gi sana, gi sini.. yer lah, time keja mana sempat nak g wat semua nih kan... i very the dedicated staff u know! [ha! ha! ha!]

Dalam kul 3 lebih aku balik.. pastu kuar balik.. antar tempahan kuih mak aku kat orang tuh [u know who u are... (^_^)].... on d way balik dah start jem, eeee.... naper sumer orang tak balik kampung lagi nih?? Kelam kabut aku.. yer lah.. dah janji ngan mak aku nak masak lauk untuk buka ari nih... takde ler wat yang hebat2 mana pun, wat spaghetti jerk.. tetiba lidah nih rasa nak jadi orang Italy lak petang ni.. hehehehehe....

Eh, petang ni orang g tgk anak bulan ler... tapi tak berapa suprise cam dulu2 dah... skang sumer ada teknologi.. ahli-ahli falak dah pandai wat kira2... boleh bajet bila rayer.. aku ingat zaman aku kecik dulu.. memang ari tgk anak bulan tu duk tunggu depan TV nak tgk Penyimpan Mohor Besar Raja-raja Malaysia bagitau esok raya ker tak... penah skali tuh, tetiba dia kata raya esok! Kelam kabut ler makcik2 aku kat dapur [masa tu dorang kt kampung! aku tau pun sebab dorang citer balik...] siapkan lauk2 untuk makan raya... sebab masa tuh ada dengar2 khabar raya lusanya.... kelakar siot.. yang aku lak [x ingat tahun bila] ngan parents + adik2 kelam kabut gak bersiap, bertolak malam tu gak dari KL... sebabnya dah plan nak balik the next day belah siang nya... masa tu nak balik Kelantan 7-8 jam perjalanan... sampai dah nak dekat Subuh... tak tido malam kitaorang sumer... siang hari raya mata memasing merah menyala... hehehe... so yang malam ni nyer announcement dah boleh agak raya kita Sabtu nih... kan? kan?

0 Buzz In !: