Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, August 12, 2007

musim kawen dah tiba....

hari ni ada wedding.. AM a.k.a Abang Long punya hari bahagia lah, tapi belah pompuan... nak wat camner, yang belah dia aku & Enon takleh g next week sebab schedule penuh.. ish..ish..cam bz lak ngatur jadual rombongan g kenduri kawen... hehehe... berbalik pada citer wedding siang tadi, aku pegi ngan Enon & Nenie... sebenarnya semalam aku 50-50 nk pegi ari ni, tapi atas usaha 2 orang nih, aku gagahkan jugak kaki nak jejak kat umah pengantin... bukan apa.. aku allergic skit g wedding nih... don't know why ler... hahahaha... tapi takper lah... kawan punya pasal... pegi ler, amik berkat... hehehehe

kitaorang sampai right on time... on time sekali ngan pengantin ... juz nice ler kan, sampai2 jerk dah boleh tgk pengantin bersanding & dengar paluan kompang yg cukup kuat pada pendengaran aku... aku ingat lagu 'kenek kenek udang' jerk..satu lagi lagu aku tak ingat... memang kuat bebudak tuh pukul kompang & kuarkan suara... kitaorang 3 nak borak kena guna bahasa isyarat... hehehe... memula sampai, bak kata Enon, memang pengantin lelaki kewl... boleh lambai atas pelamin tuh.. dia pun tak jangka kitaorang datang minggu nih.. mesti ler bebudak unimas ramai pegi next week nyer kat umah Am sendiri yerk? satu lagi, secara kebetulan, aku ngan Enon pakai baju kaler tema ler... green colour... ada campur pink skit...tapi tu lah, dah macam keluarga pengantin lak kitaorang nih.. hehehe... pandai lak kitaorang pilih kaler baju ari nih erk?

Since tak kenal sesapa kecuali pengantin & pengapit lelaki, kitaorang mulakan ler acara makan... memasing dah lapar lah.. dah kul 2 lebih kan.. makanan memang diceduk oleh tuan umah, tetamu hulur pinggan jerk.. terima jer lah portion yang dibagi... alah, datang pun sebab nak tgk pengantin kan, makan ni bonus jerk.. hehehe.. abis makan, kitaorang g ler depan pelamin.. amik gambar lagi... kira macam borak jarak jauh ngan pengantin pun yer gak.. ngan pengapit sekali, KRU dah besar ler..maksud aku dia membesar..masa kt unimas dulu halus jerk...skang yg depan mata ktorg memang 3-4 kali ganda.. hati senang kot.. hehehe

ni 1st time aku tgk wanita pilihan Am... selama ni Am tak penah tunjuk.. kalu g makan2 reramai pun dia sorang jerk, patut ler dia simpan.. 'kacak' rupanya... memang cantik ler pengantin pompuan.. padan ler ngan Am..pandai dia carik erk... hehehe... dah puas duk atas pelamin, lepas closing merenjis oleh Nenie, dorang pun g ler makan beradab lak.. time tuh ler kitaorang pun nak berangkat balik ler.. memang semua kejadian di atas berlaku kurang dari sejam.. hehehe.. memang ni 1st time gak aku g kenduri kawin paling pantas & cepat..datang 2 minit, terus duk makan 15 minit..amik gambar 10-15 minit.. pastu dah nak gerak balik...lebih kurang gitu ler pengiraan masa nya.... xpress betul.. hehehe...tapi best gak ler sebenarnya... cuaca memang cantekk sangat..mendung tapi tak hujan.. so memang dalam suasana selesa gak ler bawah khemah tuh... aku takleh lupa ayat Nenie "cam best jerk tgk majlis nih.. ramai gak kengkawan pengantin pompuan yg datang"... dah ni majlis kt umah pengantin pompuan, memang ler ramai kawan dia..kang kalu kawan Am yang ramai cam heran lak mentua Am tuh... hehehe.. jangan marah aa Nenie, ko memang penceria keadaan... hehehe

so, kitaorang pun gerak balik.. g kat keta memasing sebab semua datang dari arah yang berbeza...masa tu dah start hujan renyai2... mata pun dah rasa berat jerk.. ni ada gak sampai umah kang tertidur jugak nih.. cuaca memang macam menggalakkan penggunaan katil & bantal.. hehehehe.... sekian ler kisah kenduri kawen ari nih...'SELAMAT PENGANTIN BARU, Am & Wife'..... next week, aku ada satu lagi wedding.. kena naik 'belon' la pulak...

2 Buzz In !:

Anonymous said...

Send my regards to AM.. "SELAMAT PENGANTIN BARU"..
Amboi.. berseri-seri wajah pengantin...

enonz said...

hati tgh gembira dn bahagia, mana tak berseri2....hahaha yg tak berseri tukang kipas tuh....bukan dok kipas am, kipas diri sendiri sbb panas...hampeh tul kru nih...