Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, August 22, 2007

kuching part 3....

sambung lagik... hari sabtu is d-BIG day... since kuching nih memang tempat yg bleh wat aku tido lena kan, cukup susah nak bukak mata.. as usual, aku tunggu tuan umah bangun dulu.. hehehe... hormat tuan umah.. hehehe... aku & dibah dah bersiap, kitaorang kuar g amik abang Nizam... colleague dibah & ash ler... pegi umah pengantin, siapkan hantaran.. actually touch up ler apa yang patut... bukan aku ler yg touch up... kang hancur jadi nyer... abang rizam yg wat hantaran... kewl kan.. ari2 biasa dia doktor, tapi weekend nih dia tukang wat hantaran... ramai dah orang kt umah pengantin, mostly families ler... dah setel semua, balik ler umah dibah.. mandi & tukar baju... makan dulu, alas perut..kang bila dah start majlis nikah aku gerenti takkan dapat makan on time...alas perut dulu lah....

sampai umah pengantin, lepak ler dalam bilik...cukup korum lerr...aku, dibah, izaa & bibi... tgk persiapan terakhir... around 230pm A'ie- pengantin laki sampai.. ayah ash nikahkan sendiri.. aku ni lak memang jenis yg cepat jerk kuar airmata bila tgk orang2 akad nikah ni.. ntah naper, tapi memang dari dulu camtu.. kalu aku ada gak satu tempat ngan upacara akad nikah memang aku akan nangis.. cuba tahan tapi takleh... nak2 plak bila ayah ash tersekat2 sebak masa baca watikah melepaskan anak perempuan dia kat menantu dia ...masa tu aku rasa memang laju jerk airmata aku kuar... aku tgk dibah, izaa, bibi pun camtuh gak... even a'ie pun bergenang airmata... ish..ish... oh no! memang takleh kawal... Alhamdulillah, dah slamat jadi suami isteri kawan2 aku nih... lama dorang bercinta, dari zaman unimas lagi..almost 10 years..finally, hidup baru dorang baru bermula.... eh, tetiba emo lak aku nih... hehehe

so, dah setel bab akad nikah..dorang wat merenjis lak.. family members lah... dah abis merenjis...dorang pusing2 salam ngan guests... aku dari mula majlis sampai ler abis, duk petik kamera jerk .. amik gambar untuk simpanan sendiri... nasib baik ler teknologi skang guna digital camera.. sesuka ati tekan.. kalu taknak delete ler kan.. cuba kalu zaman guna filem dulu...sure berjaga2 sebab takut abis n membazir....hehehehe... alah, photographer professional pun ramai... salah sorang dari dorang tu doktor gak, Aena.. pun tukar profession jap untuk weekend nih, jadi photographer...serba boleh dorang nih... aku gerak dari umah ash bila dah setel semua...kira dah beres ler... balik umah dibah... mandi2.. konon2 nak kuar...tapi angin malas melanda.... last2 kitaorang lepak jer kat umah dia sambil tgk tv...cukup masa tidur.. esok nak bangun awal... aku ada tugas khas kan... heheheh... so, to be continued lagi lerr.... citer hari sanding plak....

0 Buzz In !: