Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, July 19, 2007

Kringg.. Kringg....

aku dah lama nak post pasal benda nih tapi asyik terlupa jerk... tengah duk kemaskini kan gambar2 dalam phone, terjumpa lak yang nih....

tiap kali aku g umah sorang kawan kita nih, aku mesti akan pegang or berenti depan telefon nih...bukan apa, aku rasa dah lama sangat tak jumpa telefon rumah yang nih.. antik nih.. aku ingat kalau lelong dalam e-bay nih mesti tinggi price boleh dapat.. [hehe... dah macam dialog Optimus Prime lak kan...] skang mana ada guna yang pusing2 camni dah kan...semua main tekan2 jerk....

aku dulu pun ada gak phone nih... masa aku belum sekolah lagi... bunyik dia memang kuat,tak ingat nyer kuat... aku ingat lagi masa duk kat kg. baru dulu..phone nih mak aku letak kat dapur... kat celah2 rak pinggan.. aku tak sure apa motif tepon nih diletakkan kat situ tapi memang tu lah tempat dia... kalu bunyik [memang takde bunyik lain kecuali KRINGG.. KRINGG... dan KRINGG... tanpa ada apa2 butang kawalan volume], berlari-lari aku ngan adik aku nak angkat... sebab masa tu ayah aku selalu fly, so tepon ni lah penghubung kitaorang antara mesia ngan serata negara... hehehehe... ada sekali tu tangan aku cedera sebab terseret masa jatuh basikal... pakai bandage kat tangan, nak call orang takleh sebab tak muat jari nak masuk lubang tuh.. kena lah guna pen or apa2 jer lah yang boleh muat untuk dail.. hehehe...

rindu lak aku kat phone nih... yang aku ingat, kitaorang berpisah ngan telepon itam nih masa pindah ker, masa mula2 tepon tekan2 tu diperkenalkan, antara dua sebab tu lah... masa tu kalu apa2 yang berkaitan ngan telepon memang kena bhubung terus ngan telekom.. so bila telekom antar surat suruh amik tepon yang tekan2 tuh, dia suruh bawak tepon itam nih... kira wat sistem barter lah... bagi balik tepon yang ni, dapat ler tepon yang baru tuh... sayang betul.. aku kecik lagi masa tuh.. taktau ler apa motif telekom mintak balik tepon itam nih... kalu tau nilai sentimental tinggi, mesti aku tak bagi orang tu amik balik... dah ler skang memang trend orang suka barang2 antik nih.. lagi lama lagi klasik, lagi nampak mahal..... eeeee..... kalau lah aku tau... ish.. ish...

aku nak ucap tima kasih ler kat kawan aku yang sorang ni [u know who you are!]... hehehe.. macam wat ucapan kat tv lak taknak sebut2 nama nih... sebab dia ada lagi phone nih, aku pun boleh amik gambar wat kenangan.. ko simpan tau phone nih.. mungkin satu hari nanti boleh masuk kan dalam ebay.. mana tau ada yang offer sampai berkoyan-koyan nilai dia... haaahhhh.. kan dah kaya.. hehehehe

1 Buzz In !:

enonz said...

warggghhhhhh!! hahahhaa...u know who u are eh??

kuang kuang kuang!!

aiseh, i'm flattered la darling....tepon ghumah aku tuhh!!
hahahhahhahaha

ko tak tau betapa menyampah tahap gaban aku ngan mak aku kat tepon nih...sbbnya:
1. nak kena pusing2 dial tepon
2. bunyik kring kring dia mang sampai jiran sebelah bleh dgr!
3. aku siap gaduh ngan ayah aku sbb tepon nih...hehe cuba bygkan (bkn mintak la kan) umah aku dimasuki pencuri...pastu ko pon terhegeh2 la nak tepon pulis kan, nak dail satu2 nih, 9...9....blom sampai 9 yang terakhir, pencuri pon..woi! buat apa tuh! capushhh!!! tembak ko kat situ gak gol! hehehe

so bygkan barangan antik ni bleh bwk disaster kat ko! wargghh..tak leh bygkan...

cam transformers tu kan...mang disaster satu alam la, sbbkan spect tu je, leh huru hara bumi dikejekan autobots!
wakakakak
bygkan kat mesia cam nih.....target: tepon umahku

hmmmmmmm can u believe it? (pinjam kata2 ghan)hehehhe