Lilypie Second Birthday tickers

Friday, July 13, 2007

akhirnya..... "More Than Meet The Eye"........

ahak! ahak! I like it!!

Finally!! akhirnya!! dapat gak aku tgk citer yang menjadi sebutan & topik hangat orang ramai...takde lah rasa ketinggalan keta api dah.... hehehe.... aku berjaya gak gi tengok TRANSFORMERS malam tadi... sukanya aku.. hehehe... nasib baik ada sokongan dari enon... dia nak tgk lagi untuk kali ke-2, aku cepatlah offer diri nak ikut...kang tak tgk langsung, sedar2 dah abis...taknak!!!! Last aku tgk Transformers ni yang cartoon version tu lah... zaman kecik2 dulu.. yang duk tunjuk kat astro ria skang nih tak penah ada peluang nak tgk... takde lah minat kartun tapi tau2 jer lah, dulu pilihan cartoon limited... hehehe

gi tgk kat MBO jerk.. dekat ngan umah Enon satu hal & yang paling penting takyah nak redah traffic jam g TGV or GSC... malas nak beratur panjang beli tiket pun yer gak....


ramai gak ler umat manusia kat sini.. tapi takler full house... konon kat tiket tulis start movie kul 730pm, tapi 740pm baru boleh masuk panggung... popcorn kitaorang dah tinggal suku.. hahahaha... nampak benor perut lapar... masa dalam panggung, ada lah sorang pakcik ni, sensorang dia jerk... tapi yang menarik perhatian kitaorang dia kuarkan satu bunyi dari mulut dia ngan begitu kuat skali...tengah cari seat dia bunyik "aaa", "aaa"..... nak kata gelak bukan, nangis pun bukan, bercakap pun bukan... ntah.. tgh duduk pun dia bunyik lagi "aaa", "aaa".... sian pakcik nih.. nampak macam ada short skit tapi yang musykilkan kitaorng, kalu short takkan dia leh lepas masuk sini kan? ada tiket tuh...pandai gak ler dia mbayar & paling penting dia tau nak g tgk TRANSFORMERS...

betul cakap Nenie, sayang nak kelip mata tgk citer nih... tak penah aku bagi full attention kat action movie camni.. best giler citer nih... dari awal sampai abis aku rasa macam banyak sangat sudut yang aku nak tgk kat skrin tuh... tapi potong betul lah.. ada bebudak bercakap ngan buat bising macam duk umah lak dalam panggung tuh.. nasib lah dia orang tu jauh...kalu dekat aku rasa benjol kepala diaorang tu gamaknya aku baling ngan botol ice lemon tea ni.. mak bapak pun takde kesedaran sivik, tinggal ler anak2 tu kat baby sitter ke, tak pun kalu dah teruk sangat, gilir2 laki bini g tgk citer nih... mengganggu konsentrasi betul... takde rasa bersalah pun muka mak bapak bebudak nih bising... bodoh piang betul lah!!

back to the movie, best n menghiburkan la citer nih.. bak kata enon, ada lah yang tak logik sana sini.. tapi alah, kalu nak ikut logik memang panggung wayang gulung tikar ler kan... aku duk gelak ngan enon bila time semua robots berlawan kat tgh2 bandar tuh.. dari mula start lawan sampai nak abis lawan, rakyat jelata a.k.a human beings tak berenti-renti berlari sambil jerit sana sini.. pastu jalanraya dah pecah2, lubang sana sini ada gak keta yang nak gak lalu lalang sambil tekan brek mengejut... ha! Ha! ha! kalu betul2 nyer kejadian, 5 minit dorang start blawan sure dah lengang kawasan tuh... sian xtra2 tuh.... hehehehe... tapi tu lah, kalu nak tgk wayang, jgn pikir sangat logik ke tak.... rosak program nanti.... tengok jer diam2.... hehehe

aku banyak gelak gak ler tgk citer nih, action-pack tapi lawak... memang ilang ler penat keja sepanjang minggu... tgk si Sam yang kalut tak tentu pasal tuh... kalu kawan aku camtu, ingat tangan aku ni bengkak gak sebab asyik menampar dia jerk... hehehe.. aku nak gak keta yang transform cam bumblebee nih... senang kalu time jem kat KL nih... berangan jer lah kan....

kesimpulannya aku memang puas ati lah... kalu ikut ati tadi nak gak wat marathon, sambung ngan harry potter lak tapi takleh la.. lapar!! hehehehe.... pas abis citer, g makan ngan enon kat bukit indah.. aku pinjam ler dialog G-Han, cuma ubah skit jerk- "dah lama tak sampai kawasan ni"... hehehe.... dah abis makan, abis borak.. err... borak tak abis lagi sebenarnya.. aku pun heran, cam tak abis2 topik perbualan.... hehehe... pastu balik ler... nak amik keta aku kat umah enon... sampai umah, jadi lak adegan kelakar depan pagar.. hehehe... kat blog enon ada citer dah... aku takleh berenti gelak nih.. tolong!! hehehehehe

pastu aku pun balik umah... nak tido tapi takleh, tu yang update kan blog nih... kira lawan ghan ler... terlebih sejam dari waktu tido dia masa terajin update blog dia tuh... hehehe...



eh, aku lupa lak nk citer...masa wayang dah abis, time kitaorang bersesak nak kuar panggung, pakcik tu yang duduk sensorg kat baris ketiga dari depan kuarkan lagi bunyik "aaa" "aaa" dia tuh... taknak gelak lah sebab kesian tapi tersenyum gak ler aku ngan enon....

2 Buzz In !:

enonz said...
This comment has been removed by the author.
enonz said...

sampai pagi ni aku musykil pakcik yg aaa? aaaa? tuh....camno la dia leh masuk lam tu?? camana la aci pakai sari kat dpn tu leh kasik dia masuk? camana la dia tau camana nak baca kat tiket tu seat dia nombor bapa? pastu aku tak rasa panggung yg dia masuk tu yg betul...aku rasa dia pakai redah je...mana tau dia nak tgk cite lain, cite sivaji ke...kui kui kui