Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, July 18, 2007

konon nak melawat 'Mak Buyung' tapi....

aku tau kat blog enon dia dah citer semua kejadian, tapi aku nak citer sebelum kejadian lah... aku tewas lawan ngan Enon sapa dapat post gambar baby dulu sebab aku ada panggilan tugas luar, so takleh nak g melawat n amik gambar...eeeee.... takper, kasi can... hehehehe... so aku citer yang dia tak citer lah erk...

hari Isnin lepas, dalam tengahari tu aku dapat lah phone call dari agen enonz... hehehe... ngajak aku g jumpa Cheq petang nih... sajer nak jumpa sebelum dia dah bersalin nanti kan, yer lah..dia pun dah sarat sangat nih..bila2 masa jer boleh bersalin tuh... ok jer lah... aku pun dah lama tak jumpa mak buyung tuh.....so dah set lah nak g umah Cheq pas keja kang....

pastu dalam kul 6 lebih, aku dapat call lagi... enon bagitau tak jadi g umah Cheq, nak g spital terus sebab Cheq dah kena tahan kat sana masa wat medical check-up... pintu kuar baby dah terbukak separyh... laaaa... masin mulut Cheq duk bebel kat Enon rupanya...hehehe... Enon kata Cheq memang dah bising sebab tak g jenguk dia pun... "korang nih agaknya aku dah bersaliln baru dapat jumpa" ==> lebih kurang camtu ler ayat Cheq kat Enon... heehehe...sekali betul daaa.... ok lah... duk kejap Nenie plak call bagitau Cheq dah masuk labour room... aiyak!! memang dah nak bersalin benor lerrr.... so kitaorang dari 4 penjuru [aku, enon, nenie & mala] pegi ler bergegas ke spital kat wangsa maju.. masa kitaorang sampai [except nenie ler, dia paling awal tiba], Cheq dah bersalin.. kitaorang takleh nak g jumpa cheq sebab dia still dalam labour room, ikut syarat spital suami jer yang boleh masuk...since kitaorang ni bukan suami Cheq, secara automatiknya memang tak layak ler masuk labour room tuh... hehehehe

disebabkan masing2 lapar, [aku tau aku ngan nenie lapar, enon ngan mala aku tatau]... kitaorang g ler carik port nak nyekik dulu... g NZ jer lah sebab dekat ngan lokasi kejadian.. hehehe... makan ar ni simple jerk... key tiaw kerang... borak2 lagi..citer itu ini begitu begini.... sesambil tu tengok gak jam.. dah kenyang, berangkat ler kitaorang ke spital balik dengan harapan dapat ler jumpa baby baru tuh.. mak dia tak kisah sangat pun.. ehehehehe..ni kalu cheq baca harus dia putus kawan ngan aku... ampun cheq, sekali lagi gurau2 manja... heheehe... naik ler kitaorang ke tingkat 3... Own jer ada.. Cheq kat dalam labour room lagi...lerr...ramai lak orang bersalin sampai member aku tuh tak dapat bilik lagi... dia duk lagi dalam labour room sebab buat masa skang, bililk tu jer yang kosong... kitaorang duk melepak jer lah kat lobi tingkat 3 tuh... pandang atas bawah, nak tgk baby pun takleh sebab bilik baby diaorang tutup ngan skrin.. ada baby lain bermasalah, so dorang taknak orang lain tgk usaha gigih diaorang nak selamatkan baby tuh.. hope baby tu selamat.. tu baby orang lain, baby cheq alhamdulillah, ikut kata Own selaku ayah baby, semua selamat... siap tunjuk gambar yang da amik...lerrr...dah pandai bukak mata n tgk kamera rupanya... berpotensi nak jadi orang terkenal nih in d future... jadilah, nanti kakak2, eh silap, aunties [kitaorang lerr] dia gak tumpang bangga ... tengah2 lepak, terpandang satu sudut..enon boleh kata aku nampak radio tuh macam robot decepticons dalam transformers lak...yang memula muncul dalam air force one nak curik database tuh.... hahahaha....

actually malam ni kitaorang balik dalam kehampaan, sebab takleh nak jumpa Cheq,.. sampai sudah dia tak dapat bilik..so kitaorang dapat jumpa Own jerk sebenarnya... jam pun dah lepas waktu melawat... takperlah, plan nak jenguk the next day.. tapi tu lah pulak aku dapat tugasan awal pagi selasa kena pegi Rawang.. time tu gak ler Enon dah g jenguk Cheq & baby... n belah petang sekali lagi cik Enon kita menjenguk Cheq & baby ngan Nenie & Ogy & Ijad... aku tertinggal...mintak2 sempat ler aku jumpa Cheq sebelum dia balik Melaka..kalu tak sempat, kena g Melaka lah jawab nyer...[ngan muka penuh innocent nak sebut "pegi melaka"...hehehehe] kalu dah sampai Melaka kena lah gi makan dulu kan... heheahhahaahah..... alang-alang kan.....

0 Buzz In !: