Lilypie Second Birthday tickers

Saturday, July 14, 2007

Harry Potter & the Order of the Phoenix.....

Semalam terjebak ngan wayang lagi..ingatkan next week baru dapat tgk citer nih, tapi atas ajakan kengkawan yang merangkap pengerusi & setiausaha kehormat majlis [sapa lagi kalu bukan Nenie & Enon] , maka terlaksanalah impian tgk citer ni malam tadi.. hehehe... 2 hari berturut2 masuk panggung ni...

Gi tgk kat KLCC.. Mala pun join gak... ramai gak ler orang kat TGV tuh... macam2 movie skang kan.. kitaorang taknakpedulik hal orang, pas dah beli auntie anne's & popcorn & air [al kisah lapar sebenarnya.. hehehe], kitaorang pun melangkah masuk dalam panggung 9.. ramai gak ler.. aku pusing keliling, kot2 ada budak2 yang berpotensi nak wat bising masa citer nih start kang... rasanya takde kot... TGV lain, MBO tuh dekat sangat ngan kawasan perumahan kan, lain lah gak environment dia.... okaylah, kira takde lah kot rasa nak baling botol kat sesapa nanti...

bila dah start citer, okay lah... mulut pun duk mengunyah lagi kan..so bising skit2 tuh kira let go lah... tapi bila dah masuk setengah citer sampai ke akhir citer, ada gak manusia yg buat bising dalam panggung... ingat nak baling tapi alamak!! orang sebelah aku lah.. merangkap kawan Enon, dak Mala rupanya.... hehehe.... [time ni baru kata member Enon, time lain kita memang member ngan Mala nih...] ish..ish... ada jerk komentar yang kuar untuk setiap scene... aku tahan jerk..patut lah tadi masa pilih tempat duduk, Neni boleh tanya soalan naper dia boleh terpisah ngan aku sebab masa tu Mala duk sebelah dia.. aku pun ngan muka jujur tukar tempat nak duk sebelah Nenie..rupanya ada motif.. Ha1 Ha! Ha! Harry ngan kengkawan kena serang dalam tuh, org sebelah aku pun kena serang gak kot sebab aku nampak tangan dia bersilat... ngan sound effect dia semua cukup lah... hehehe..since aku wat taktau, Enon ler jadik mangsa,bila kena soal "eh,naper dia gi situ", "ahh, tu kat belakang tuh", "apsal budak tu g bagitau cikgu dia?" etc.....

satu lagi ayat yang dah macam duk rewind jer sepanjang citer nih, bila Harry kuar "dah besar dah ko yerk", bila Hermione kuar, "dah besar dah ko ni", bila Ron kuar, "dah besar dah dia niih"....... ada lagi, bak kata enon dalam blog dia, kuar jer karakter prof. umbridge, dgn volume suara yang aku agak 3-4 baris depan pun boleh dengar ler... "haa...aku tau dah muka dia ni macam rupa sapa, ada rupa Mona Fendy kan,dr tadi aku duk pikir".... Lerrrr..... aku ngan nenie dah senyum terpaksa... nak baling, kenangkan dia kawan.. kalu tak dari setengah jam pertama tadi aku dah simbah ngan air pepsi aku nih.... heheh.. ampun Mala, kutuk2 manja... heheheheh

kesimpulannya,macam yang enon kata.. kalu mala ikut..make sure beli tiket untuk seat berasingan...selangkan 6-7 baris pun takper..hehehehe Citer yang ni ok lah...aku punya duk pikir, aku rasa aku ada miss salah satu sequel Harry Potter ni tapi bila tgk plot citer, aku paham semua benda..maksudnya aku dah tgk la semua 4 movies yang sebelum nih... naper aku rasa aku ada termiss erk? eerrrrr..... jap..pikir sat..... mm..mmm... aku rasa yang prisoner of azkaban tu aku tgk kat astro..takpun DVD...bukan kat panggung.. sebab yang goblet of fire aku suka sangat... ok, sah...aku memang takde miss langsung kelima lima sequel citer nih... buku jer stuck kat yang phoenix nih.. last baca yang goblet tuh.... takleh jadi nih... kena baca gak yang phoenix nih pastu make sure abiskan yang half blood prince sebelum next movie kuar... hehehe..Nenie, aku nak pinjam buku ko yang half-blood prince nih... nak jugak!!

abis citer, g makan...Mala tak join sebab dia ada tanggungjawab pada suami & anak2..hehehe.. yang ni terpuji lah sikap dia... g makan kat western kg. baru tuh... yezzz... dapat gak g makan kat sini, dah seminggu aku duk sebut2 tempat nih..ntah,tetiba rasa nak kan.. aku sebut jer lah sampai dorang ni bosan ... hehehehhe... part makan nih aku citer lepas2 nih... penat dah nak menaip...

to be continued.........

3 Buzz In !:

Anonymous said...

pesanan penaja tuk mala... sabor yer mala.. diorg mang cam tuh... ekekeke...

WaNz said...

ahak..ahak... alah, kira mala penyeri citer lah... takde mala kitaorang tegak jer tgk citer... heheheheh

Anonymous said...

ampun kan kami penunggu gua.. ampun kan kami penunggu gua.. ahakss ahaksss!!