Lilypie Second Birthday tickers

Friday, May 09, 2008

Main sports best gak kan? ...

Tengah aku duk lepak lepas balik dari Pavillion semalam, tetiba rasa cam nak main sports.. rindu plak kat zaman2 sekolah dulu.. agak nyer sebab macam terimbas balik kenangan kat 'tapak asal' Pavillion tu kot... hehehe.. bila masuk dalam tu rasa semangat BBGS tu datang balik.. giler ker apa aku nih? tapi memang ler, dulu gue memang aktif ngan sukan nih.. subjek faveret aku mesti ler pendidikan jasmani [tu kira salah satu dari subjek pendidikan ker erk? hehehe]... tapi dah lama aku tak berpeluh macam tu... aku rindu nak main netball, main hoki ngan olahraga... skang nak main kat mana erk? geng pun takde... paling kuat geng2 main futsal ada ler tapi tak baper best ler... aku tak suka sangat futsal macam mana aku suka netball ngan hoki... takde feel... hehehe... nak main sukan pun kena ada feel ker? mmmm... aku rasa kena ada... sebab kalu tak kita takkan enjoy sukan yang kita main tu... yer kan? aku tanya, aku sendiri jawab.. hehehe

aku dulu terjebak dalam sukan hoki Field Hockey nih pun secara kebetulan.. masa tu darjah 6, team sekolah tak cukup orang.. so cikgu in-charge ajak ler aku join.. aku pun redah jer lah walaupun orang kata lengan aku ngan kayu hoki tu sama besar jer... heheh.. tu ler kali pertama aku pegang kayu hoki... menarik gak game ni walaupun risiko nak kena pukul ngan kayu besar tapi pandai2 ler elak kan.. setakat aku main ni, so far takde ler injuries yang serious kena kat aku.. kat orang lain ada ler... paling kuat pun kaki aku bengkak & berdarah sebab terkena bola & kayu.. tak sengaja, nak wat camner dak? walaupun aku tak ler terer mana main, tapi yang penting tetap wakil sekolah ok... dari darjah 6 sampai ler ke form 5.. form 3 jer aku break kejap ngan hoki, join netball.. konon2 sebab nak concentrate kat PMR.. hoki ni training dia amik masa yang panjang sepanjang tahun... so aku join netball ler masa tu, sebab light training and bukan all year round... tapi dalam join memain jer netball tu sempat gak wakil sekolah tahun tu... nak belajar jer tanpa sukan, aku takleh idup... tu jer cara nak lepaskan apa2 stress dalam kepala [errr... masa sekolah kita stress pasal apa yer?? hehehe]... aku memang dilahirkan untuk bergerak aktif... hehehe... sukan sekolah tiap2 tahun tak pernah miss participate ok... aku more on long distance nyer lari ler... short distance semput beb... yang ni faveret aku, Track ...

pengalaman paling aku takleh lupa masa masuk form 1, join ler team hoki junior... masa tournament, kena pakai skirt pendek ler plak... yang takat peha tu.. aku lak pemalu kan.. mau nyer tak, kaki aku ni keding... sama tegak jer ngan kayu hoki kalu kitaorang berbaris tengah padang tu... tapi dah rules school team camtu, nak taknak kena pakai gak ler... lama2 jadi biasa... aku bangga dapat jadi salah sorang dari pemain team BBGS... team kitaorang salah satu yang hebat ler kat KL ni... peringkat sekolah ler... sebab hoki ni jugak ler aku betul2 dapat kenal hati budi pengetua aku masa tu, Ms. Yeap... dia memang terkenal ngan ketegasan dia tapi rupanyer hati dia baik... dia memang suka hoki jugak, so selalu gak dia follow kat mana2 kitaorang ada games... kalu tak aku duk ingat dia ni garang sangat.. hhehehe... aku sampai skang simpan lagi kayu hoki yang aku guna dulu.. ada dalam keta... kenapa simpan dalam keta? ntah... sebagai protection pun yer gak kot.. tapi yang best, siap ada bola gak tu... aku ingat nanti kalu ada free time boleh singgah mana2 padang, dribble ler bola tu sensorang... Tongue Out
.

3 Buzz In !:

Diana Ishak said...

sports?

KEM SALAMMMMMMMMMMMMMMM!!!

WaNz said...

ok apa.... heheheh...
Majulah Sukan untuk Negara!!!! kah kah kah

enonz said...

waalaikumsalammmmm...:P