Lilypie Second Birthday tickers

Friday, May 16, 2008

Happy Teacher's Day...

Untuk semua member2 yang bergelar guru & untuk sumer yang bergelar cikgu, aku nak wish "Selamat Hari Guru" to all Teacher Day ... nak sebut sensorang ramai sangat... so sapa yang tau profession dia as TEACHER, accept jer wish aku nih.. hehehe... kalu time aku sekolah dulu, aku suka celebrate Teacher's Day ni... sebab hari ni sumer cikgu kat sekolah aku akan jadi xtra sporting.. yang dah memang sporting lagi giler jadi nyer.. hehehe.. aku sayang bekas cikgu2 aku dulu... ada ler 2-3 kerat yang aku tak berkenan, tapi benda tu dah lepas kan.. normal ler tu... aku berterima kasih ler kat sumer yang penah jadi cikgu aku daripada aku masuk tadika sampai ler aku abis SPM... yang kat matrics & uni tu pun considered guru gak, so aku pun nak ucap terima kasih gak kat dorang sumer sebab penat lelah dorang mengajar dulu... aku penah merasa jadi teacher's pet dulu, time sekolah rendah... one whole class aware of that... tapi lantak ler kan, bukan aku yang duk gi membodek cikgu tu ker apa, tapi dah dia sayang lebih sikit kat aku, nak wat camner... hehehe... ada ler experience kan...

Tapi aku memang takleh keja jadi cikgu ni.. pasal aku kurang kesabaran ngan bebudak sekolah yang ada 1001 macam perangai tu... dah ler skang lagi macam2 dorang wat... takat 5-10 orang aku ok lagi.. lebih dari tu, aku takut jer kuar front page tajuk 'Cikgu bantai pelajar' kang... hehehe.... lagi pun aku memang tidak dilahirkan sebagai pengajar... sebab tu ler dulu ramai member ajak aku apply maktab, aku tolak... sian bebudak kalu aku jadi cikgu.. hehehe....

Kesimpulannya, aku respect pada sesapa yang memang minat sangat2 nak jadi tenaga pengajar nih sebab bukan satu tugas yang mudah sebenarnya... memang students lagi banyak habiskan masa dengan cikgu compared to others...
.

0 Buzz In !: