Lilypie Second Birthday tickers

Monday, September 17, 2007

sesi bukak posa...

akhirnya... masuk hari ke-5 berpuasa, G-han tetiba ajak bukak posa kat Teppayaki.... Lokasi restoran kat Mid Valley.... memandangkan aku pun takde aral melintang, aku on jer la.... last minute gak, tetiba dia teringin nak makan California Roll... ngikut jer lah... sumer janji nak jumpa kat sana lepas keja... ok jer.... sampai sana dalam kul 630pm.... jenjalan ler dulu.... pusing2 Jusco... sesambil tunggu waktu berbuka.... datang asing2 tapi semua bertembung kat Jusco tuh... Aku, G-han, Nenie & Jebon... Kebetulan lak Jebon ada kt KL... ajak ler join sekali, daripada dia bukak kat bilik dia kan...

Sampai waktu berbuka.. g alas perut dulu kat Auntie Anne's.... tunggu Enon sampai dulu, baru nak g makan kat Teppayaki tuh.... dia ada hal skit kat umah, dalam kul 815pm baru sampai... bermula lah sesi order meng order menu kegemaran memasing.... aku as usual ler, Chicken Teppayaki & Green Tea... nk order Fuji Snow, takut tak abis lak... sebu perut ni kang.... G-han dah tentu2 order california roll dia... hehehe... yg lelain ada ler salmon & beef teppayaki, sukiyaki, gyoza, fuji snow...... kira complete ler...

sambil makan borak, sambil borak makan.. tapi yg penting muka memsaing puas ati sebab memang ada dalam list ler tempat makan nih.... puas ati dah dapat nih... dah takyah sebut dah untuk beberapa bulan [kalu perut aku dapat tahan ler... hehehehe]... siap berebut longan dalam fuji snow tuh... dah ler dorang tu masukkan longan sebijik jer dalam tuh... yang nak makan 5 orang.. so kena ler beralah... tapi yg dapat jeng..jeng... tgk jer lah gambar.... yang dapat makan longan ngan yang tak berapa nak rela tgk longan tu masuk tekak orang lain... heheheheh.. memang gitu ler kalu dah jumpa.. kuar semua perangai giler2 nih....

yang paling penting, kitaorang enjoy berbuka sama2... walaupun sebelum selalu gak gi makan sama... tapi mood bulan posa lain kot.... hehehe... mekasih ler sebab realisasikan selera aku untuk minggu nih... nanti2 kita wat lagi erk.. tempat lain lak yerr kengkawan....

2 Buzz In !:

enonz said...

kenapakah namanya california roll tp bende alah ni di serve kat teppanyaki??

why aaaa??i wonder la...letak le nama japanese roll ke...awat p california lak???

pas ghan makan pon, takde gak ghopa omputih...gitu gak ghopanya aku tgk pon...hahhahahha
(sesi carik gaduh terang-terangan!)

wakakkaakka

Anonymous said...

aku kan dah original melayu... makan susu satu kapal pun tak kan putih gak.. wakakakak....