Lilypie Second Birthday tickers

Monday, September 10, 2007

hari yang agak malang....

aarrggghhhh!!!! ni ler yang aku rasa nak buat ari ni... know what? actually aku dah buat pun.... sekali lagi..... AAAARRRRRGGGGGHHHHHHH!!!!!!! sebab apa aku jadi macam nih?? meh aku citer satu persatu.....

pepagi tadi aku bangun cam dah mamai, sebab malam tadi aku telan ubat selsema & demam yang memang wat aku ngantuk giler... pastu time nak kuar umah, ujan skit..so memang dah kena ujan ler.. takper lah yang tu.. anugerah Allah kan hujan nih... agak2 3km dari umah aku, dah stuck dalam traffic jam... kat exit MRR 2 dari FRIM tuh... sepanjang2 jalan crawling keta2 kat situ..ingat memang tak lebih 40km/j ler masa tuh... dah ler takde jalan nak kuar dari highway tuh.. nak tak nak kena gak tempuh kesesakan lalu lintas tuh.... arrggghhh.. aku kuar umah kul 830am, sampai opis kul 945am.. padahal selalu amik masa 20 minit jer dari umah aku ke opis.... sejam aku cuma gerak 10 km jerk... memang sakit ati..

punca kesesakan? eeeee.... ada treler berlanggar ngan treler lain depan petrol station gombak kat MRR 2 tuh... depan projet/shell & petronas tuh... tu jerk sebab dia... tak kacau lane lain pun.. cuma lane paling kanan & pembahagi jalan jer yang terbabit... tapi tu lah... ramai sangat yang 'prihatin' kan.... sampaikan jalan bertentangan pun jem gak... aiyakk!! tu jerk yang wat aku stranded kat jalan ni sampai sejam tuh? memang tak patut..... dah ler sepanjang jalan yg sesak tuh ada few minor accidents gak...berlanggar bumper to bumper ler... ngan jalan licin gak kan....

so abis ler citer belah pagi... tengahari takde apa sangat, cuma aku rasa cam mengah sangat masa kuar gi bank & beberapa tempat bayaran, nak setel kan bil2 apa yg patut kan... taktau naper.. rasa penat lain macam...tak sedap badan.... so cukup masa petang aku balik ler.. konon nak cepat sampai umah... tak larat sangat....

on d way nak balik umah.. agak2 ada lah dalam 6-7 km sebelum sampai umah... jalan sesak gak tapi berjalan... tgh bawak2 keta tuh, orang depan brek mengejut.. aku pun tekan gak ler brek... nak di jadikan kisah... sempat brek tapi agak nya tayar keta aku dah haus, dia skid ke depan.... DUUMM!! kena dah keta depan.... aduii laaa..... tadi aku dah terdetik kat hati ni suruh berjaga2..jalan licin nih tapi kena gak... tu lah...kalu dah bukan rezeki kita kan... elak camner pun mesti kena gak ler.... ni ler 1st time aku langgar orang... selalu aku yg kena langgar.... huk!! huk!! straight away aku nampak RM terbang tinggalkan aku.... adduussss....... berenti tepi... tgk apa yg rosak.. keta aku ok, cuma kangaroo bar depan tu jerk yang kemek...ketuk & tarik sikit ok ler tuh.... body keta pun ok... keta depan tu ler teruk.. tak ler teruk mana.. cuma bumper kemek belah kiri... Wira la plak kan... bincang ler nak setel camner... aku bagi kad aku... bagi no phone... suh dia call balik... aku takleh nak discuss ni.. memang tak sedap badan.... sampai umah aku terbaring dah.... pastu orang tu call bagitau workshop yg dia slalu pegi nak charge sampai RM 350 untuk damage tuh... mahal nyer.. bukan RM 250 ++ jerk ker? ntah... so dia bagi pilihan ler, since keta tu keta kerajaan, dia kata insurance kerajaan boleh cover ngan syarat wat report polis... paling teruk pun aku kena saman RM 300 max, belum wat rayuan lagi... ntah.. aku malas nak pikir.. nak bayar kat workshop tu aku tak cukup duit skang... so ok lah, wat report ler...

pas maghrib, dah siap2 sumer aku gi ler balai polis kat belakang umah aku nih... kebetulan abang tu pun ada kat situ, baru setel wat report.. ok lah.. mintak2 ler dia boleh claim insurance kerajaan dia... aku kira bayar saman jer lah... pening.. pening.... tapi takper lah.. ada hikmah bagi setiap kejadian yang berlaku kan... so ni bahagian aku ler... aku redha...

6 Buzz In !:

enonz said...

sabar ye cik yahhh...
ehhehe
cik yah lak...

td salmah, pastu bedah...
skang cik yah lak...

i think it suits u...

huhu

~~~peace!!~~~

WaNz said...

sesuka ati jerk sebut nama kan... eeeee....

enonz said...

hahahahhahahahaha

Anonymous said...

weiii.. jgn memain.. bedah tuh colan nama anak hele laaa.. ehe.. sblom dia dpt nama sebenar

WaNz said...

kah..kah..kah.... bukan kenanga ker nama idaman? ehehe

g_han said...

bukan kenanga la wan... nenie cakap smlm 'cempaka'...