Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, September 23, 2007

1st time tuh...

dah seminggu aku tak update blog nih... tak sempat ler.. ada jer benda nak buat... bila dah sampai umah, ngantuk dah.. hehehehe... kali ni aku nak citer pasal 1st time aku... korang nak tau apa? jeng.. jeng.. teruskan membaca.... hehehehe

dah lama aku idup, ari selasa lepas baru 1st time aku naik keta api... hehehe... ni keta api yang betul2 punya - KTMB... tak nak kira lah komuter sebab tu dekat giler perjalanan, dalam KL jerk... ni naik keta api yg panjang giler gerabak dia.... penat aku berjalan dari kepala keta api sampai ke gerabak paling akhir tuh.. sajer nak merasa kan... rupanya ada macam2 jenis seating dalam nih.. ada yang tempat duduk biasa.. ada yg tempat tidur, ala2 cubicle atas bawah... ada yang kabin... ada kantin dalam tuh.. hehehe... kagum aku kejap.... sian aku kan... orang lain macam dah lama tau benda2 ni.. aku ler yang baru nak merasa naik keta api n tgk keadaan dalam tu camner.... hehehehe

camner aku boleh ter naik keta api tgh2 minggu tuh? aku temankan member aku ler.. dia ada keja skit.. petang Selasa tu singgah Melaka dulu, ada majlis berbuka...naik bas jerk... setel kat Melaka, kitaorang teruskan perjalanan g Kluang Johor... kali ni naik van ler plak... kasi setel keja dia kat situ, aku ngikut jer lah... merasa gak berjalan2 nih kan... dalam kul 1230am g ler Stesen keta api Kluang.. lepak kat Kluang RailCoffee... sedap siot roti bakar dia... guna roti burger jerk, sapu mentega & kaya.. pastu potong 3... memang sedap.. terangkatt beb!! aku tak jumpa lagi ler kat KL nih... even kat cawangan francais dia, Kluang Station tu pun takleh lawan yg original nih... banyak tuh aku makan... nak wat camner, pekerja dia duk antar jerk pinggan roti tu kat meja aku... aku lak tak reti nk tolak rezeki, makan jer lah.. hehehehehehe.... minum kopi Kluang gak.. sibuk ler orang2 yang ikut sama dalam trip nih kata takleh tido kalu dah minum kopi nih... hehe.. dia belum tau sapa aku.. kita tgk jer nanti....

kul 130am, keta api sampai... nak balik KL ler nih... ramai gak ler dalam trip ni.. yang sama2 terlibat ngan keja yang member aku buat nih... sahur beramai2 dalam tuh.. excited pun ada sebab memang aku tak penah naik keta api... macam naik bas jer, tapi vibration lagi kuat ler.. ngan bunyi jalan atas landasan tuh kan... kasi setel final task member aku, dalam kul 330am baru kitaorang tido... dapat kabin ler... elok jerk dah cuci muka sumer.. letak kepala atas tilam tuh, terus lelap..... minum kopi ker, minum apa ker.. kalu aku dah ngantuk... tido jugak.... hehehehehe.... tak ler tido lena mana sebab keta api tu kan bergegar kuat.... sampai KL kul 715am ari Rabu kat KL sentral.. balik ler pastu.... sampai gak hajat aku nak merasa naik keta api...

0 Buzz In !: