Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, March 26, 2008

Abis minyak daa...

Sajer nak share citer.... petang semalam masa on d way balik dari keja, keta aku tetiba terkandas di tengah jalan betul2 sebelum sampai Giant Batu Caves tuh.. hehehe... tepi jalan ler actually... sempat cari port baik untuk berentikan keta nih... sebab akibat terkandas? haaa.. ni ler nak citer... semenjak 2 menjak nih keta aku kuat lak makan nyer... so apa lagi, abis minyak sebelum yang sepatutnyer ler... hehehe... aku ingat sempat ler kan nak gi stesen minyak yang aku target tu tapi rupa nyer tinggal harapan jerk... takleh pakai nyer meter kat dashboard tuh...

so sebab dah penah alami situasi camni, makan aku dengan tenang nyer berentikan keta [sebenarnya memang takleh jalan dah pun.. hehehe] kat tepi jalan betul2 sebelum traffic light... turn on hazard light, amik botol kat bonet keta dan berjalan seperti biasa ke petrol station yang terdekat... hahaha... nasib baik ler seberang jalan jerk... pastu datang balik kat keta dan tunggu masa jer nak tuang dalam tank tuh... glamer jap aku kat tepi jalan tuh.. biasa ler, orang hanya tengok dan terus tengok... takde sorang pun yang konon2 nak offer any help ker.. nasib baik ler jiwa kental nih... skang tengah pikir, jalan tu sempit, kalu aku tuang minyak sure ilang bontot aku selisih ngan keta2 tuh... mmmm.... tengah duk lepak sat tu, ada ler motor nih terpaksa berenti belakang keta aku sebab tak lepas nak jalan tuh... lampu merah, dia pun tersekat ler kan... aku senyum & tanya, nak tolong ker? hahahaha.... apa pil aku dah telan pun taktau ler.. ilang dah rasa malu ngan orang nih... giler tul... dia turun, tolong tuang sebab keta2 tak berani pun nak langgar dia kan... setel sumer, aku bagi balance minyak yang dalam botol 3L tu kat dia tanda tima kasih and teruskan perjalanan ke petrol station kat sebelah Giant tu... pastu balik umah dan berlagak seperti biasa.. hahahaha...

Moral of the story, jangan ler lupa isi minyak keta supaya tak jadi cam aku... Untuk abang motor tu, thanks sebab tolong... bukan takleh wat sendiri, tapi cam banyak ler plak keta berenti kat lampu merah tuh... hehehehe... sekian terima kasih..
.

2 Buzz In !:

Diana Ishak said...

wanz, aku ralikkk jap dgr lagu HUJAN ni. apesal meleseh-leseh sangat dia nyanyi? ni mmg style dia ke or bateri habis?

WaNz said...

hahaha... yang version acoustic... yang selalu main kat radio tu lain nyer version.... sajer aku bantai kat sini yang tak kuar radio nyer... ;-)