Lilypie Second Birthday tickers

Friday, February 29, 2008

Lagi citer pasal election...

Aku ada ler baca paper ari tu, kat Terengganu ada sorang makcik, nama dia Maimun yang keja jual kain sambil naik beskal dah antar borang penamaan nak jadi calon dalam pilihanraya kali nih.. rupa nyer ni dah percubaan kali ke-4 dia, baru dapat diterima, yang sebelum2 ni tak cukup syarat... so sah ler makcik yang umur 89 tahun sebagai calon Parti Bebas untuk kerusi Parlimen Kuala Terengganu... hebat seh... sekali terus naik parlimen tuh, taknak cuba jadi ADUN dulu nih.. hehehe... Reason dia nak jadi calon sebab tak percaya kat mana2 parti yang dah sedia ada skang... so demi menegakkan perjuangan & fahaman dia selama nih, dia wat Parti Bebas sendiri sebab nak perjuangkan apa yang dia nak selama nih... Pergghh... hebat.. hebat... dah ler saingan dia paper kata hebat2 sebab BN-Datuk Razali Ismail [which aku tak kenal pun sapa dia sebenar nyer...] ngan PAS-Mohamad Sabu [yang ni aku kenal sebab selalu masuk TV asyik kena tahan bagi ceramah]...

Yang tarik perhatian aku skang nih, kaya tuh makcik Maimun nih... aku tau ler sesikit prosedur nak jadi calon nih... nak kena bagi deposit RM 10K untuk kerusi Parlimen [aku beli kerusi sofa kat umah pun tak sampai RM10K nih.. hehehehe].... kalu kalah, hangus camtu jer lah duit tuh.. 10 ribu tuh... pada aku banyak... sayang nak lebur camtuh jerk... aku tak rasa ler dia takleh menang, tapi aku memang tau dia takkan menang [jahat tak aku pikir camnih? hehe].... kalu makcik Maimun ni menang gak, aku ingat memang ramai ahli parlimen meraung 10 hari 10 malam... hahahaha.... makcik ni taktau menulis & membaca... yang duk isi borang dia ni upah anak jiran isikan... mmmmm.... dia kata duit deposit tu hasil jualan kain dia selama nih + dia ada gak dapat bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat RM200 sebulan... agaknya dia save banyak gak sebab tak guna keta, takyah pikir nak isi petrol kan...

aku baca lagi, dorang tanya camner nak berkempen, nak gi melawat Parlimen KT tuh.. dia kata KT besar, dia pegi kawasan yang sempat & larat jer lah... dia pun kayuh basikal jerk... ahli parti aku tak sure baper orang.... alah, sian nyer dengar... dia dah print 1000 keping poster [which yang memang sah pakai duit lagi...] tapi taktau nak tampal kat mana... dia ada bagitau gak anak cucu dia larang dia jadi calon sebab risau keselamatan & also risau deposit abis camtu jerk... aaarrrggghhh... aku tetap tak puas ati makcik nih kaya sebenarnya.. hehehehe.... jahat betul otak pikiran aku nih.... so orang KT, buang undi anda yer...
.

0 Buzz In !: