Lilypie Second Birthday tickers

Monday, September 22, 2008

Kena kopak lagi!...

AArrrrrgggghhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tu ler 1st word yang kuar dari mulut aku tepat kul 6.50pm last Thursday bersamaan ngan 18 Sept 2008... Nak tau naper? masa tu gak ler aku sampai kat keta yang aku tinggalkan cuma untuk 10 minit sebab nak beli makanan kat Pasar Ramadhan yang jarak dalam 60 meter jerk... aku nampak keta aku tak berkunci.... Siotttttt... takkan aku tak kunci pintu? dah konpius jap.. tapi pastu tgk balik kat lubang kunci, sah!! keta aku kena kopak lagi!!!!!!!!

Ada jugak setan2 yang pakai topeng manusia dalam bulan2 posa nih... seperti yang dijangka gak, bagpack aku kat seat belakang dah takde... adduuuiiiii.... ilang lagi... padahal mmg aku tak tinggal mana2 dah bag tu skang... petang tu tinggal sebab konon kejap jer lah nak gi beli juadah berbuka... mmg ngam2 10 minit jer aku kuar... huk! huk! once again, camera aku ilang lagi.. yang aku gantikan dulu sebab ilang gak... aaaarrrrrrrrrrgggggghhhhhhhhh.... dugaan di bulan Ramadhan.... tu satu hal, hard disk aku ada dalam beg tu gak ler bengong!!! tau tak betapa pentingnyer data2 dalam HD tu? yang lain2 organiser book aku, thumbdrives, spec... adduuuiii laa... kena plak aku bawak gi keja kamera ngan HD tuh... yang selama nih memang aku tak bawak gi memana pun... nak jadi citer ari ni ler aku bawak, ari ni ler keta nak kena kopak....

aku park kat Lembah Keramat... to be exact, kat tepi jalan besar Jalan AU5D/1 tu... kat simpang masuk Jalan Wangsa Siaga 1... Damn it lah... tepi jalan yang orang ramai lalulalang & terang benderang... hebat ler 'setan manusia' tu wat keja sampaikan orang agak dia amik barang dari keta sendiri kot... pastu aku try gak ler pusing keliling kawasan tuh... sebab aku agak bebudak situ gak ler yang wat keja jahanam nih... mmg api neraka ler balasan korang yang sentuh n amik beg aku tuh & secara tak langsung rosakkan keyhole keta aku....

Ari tu berbuka aku ilang selera.. Berbuka ngan air segelas, pastu makanan takleh nak masuk dah... mati terus selera aku nih... bab kamera tu, although rugi tapi boleh cari lain bila ada rezki... barang2 dalam HD aku tu nak ganti camner? jgn dorang salah guna dah ler... aku gi antar makanan yang dah beli tu kat umah member.. duk jap tapi tetap takleh nak makan... pastu aku gi balai polis Melawati.. tau ler mmg takde apa hasil pun kalu report tapi aku nak gak... Polis kat sana kata dalam bulan posa nih dah ada beberapa kes pecah keta gak kat jalan yang sama, lokasi yang sama.... maknanyer 'setan' tu mmg ada kat situ selalu ler... tu kira cam port 'rezeki' dorang lah rupanyer... dah tu naper polis tak gi wat intipan kat sana?? nak aku gak yang gi wat ker?

pagi Jumaat, aku on d way nak gi kerja, ada ler sorang pakcik nih call... dia kata jumpa beg aku dalam tong sampah depan kedai dia kat bus stand AU5D tu... aku terus ler gi sana... mmg sah & pasti ni keja bebudak kawasan tu gak... beg tu memang dah kena selongkar luar dalam... dorang amik kamera [yg ni mmg sah2 ler expected kena amik kan?!], charger kamera & HD aku [tapi kabel dorang tinggal, wat sakit ati aku jer tgk kabel without HD].... handsfree phone aku pun dorang kebas... tapi nasib baik gak ler thumbdrives aku dorang tinggal + organiser book + yang lain2 worthless to them... sedih nyer... kamera tu amik lah, HD kasi tinggal ler... mana aku nak jejak dorang nih erk? sedih sangat... memang ler aku tau ni dugaan untuk aku tapi as human being, ati aku tetap ada rasa terkilan tu... pakcik tu siap kata dia pun malu ngan bebudak yg wat keja2 jahanam kat kawasan Lembah Keramat nih...
Takper, aku nak sesajer intip kawasan tu minggu nih... sesajer jer.. teringin nak tgk muka2 'setan' yang aktif cari 'rezeki' ngan amik barang2 orang nih... tak berkat ler idup korang tu sumer... Doakan aku dapat jejak dorang nih...
.

0 Buzz In !: