Lilypie Second Birthday tickers

Monday, September 29, 2008

Dapat gak makan kat Terminal Seafood...

Finally, after 2 years of waiting, dapat gak gi menjamah makanan kat Terminal Seafood nih.... macam ler ari lain tak bukak tempat nih kan? Nak gak tunggu bulan posa! hehehe... ntah, feel dia lain kot... Nak kejar2 amik food sebab takut orang lain tamak haloba gak kan? hehehehe

Aku booking guna nama Enon... tapi kali ni status sudah tukar aahhh... hehehe
Ni jer gmbr Enon yang ada, ada 'technical problem' lepas tu, so takleh nak amik gmbr dia dah...

Since ari tu Jumaat & last day keja untuk ramai orang yang dah apply cuti, as usual jalanraya agak jem ler... eh, bukan agak dah, mmg sangat jem... aku abis keja ari tu kul 5pm & disebabkan naik LRT dari opis, cepat gak ler sampai kan... tu pun dah rasa seksa nak drive dari LRT Melati nak ke Bkt Antarabangsa, padahal takde ler jauh mana pun... aku sampai sana kul 6.15pm.. lepak ler dulu kat meja sambil tgk TV... tup tup tgk jam dah kul 6.45pm yang lain tak jugak sampai2... aku amik jer lah dulu lauk2 yang aku rasa aku makan & kengkawan makan gak tapi secara berhemah ler... heheh...meja sebelah dah tgk aku atas bawah.. agak nyer dalam kepala dia duk pikir giler ker apa budak nih duk sensorang kat meja sebesar alam & amik makan byk2.. hahahah... aku assume jer la kan... Enon sampai few minutes sebelum berbuka... kesimpulanya, aku ngan dia makan dulu ler.. Nenie msg bagitau baru nak gerak dari Bukit Jalil, mintak tunggu dia & Cheq sekeluarga... Errkk... kebulur ler kalu nak tunggu.. takper, makan skit dulu. kang dorang sampai makan lagi ler... apa susah kan.... takde limit... hahahha

Dah abis satu round, Mala & Syukor sampai.. aku pun start makan 2nd round ler... duk masak2, Nenie, Cheq & Own + puteri2 sampai.. dorang dah tersasar lak dari lokasi utama.. salah masuk exit kat highway terus tercampak ke Putrajaya tuh.. tu pasal agak lambat makan nih... takper lah, janji selamat sampai kan... since tukang masak a.k.a Mala dah sampai, meriah ler periuk 3 in 1 kt meja tuh... yang penting kali nih pergerakan tangan dia terkawal, takde nak masukkan resepi yang pelik2 dah... hahaha... puas aku makan ketam yang selalu aku duk cari2 tuh... puas aku makan ala2 BBQ nih... eh, tak la puas sangat tapi Alhamdulillah ler.. dapat gak makan, bersyukur sangat2... borak2, makan lagi.. masa ni memang teringat sangat kat kengkawan yang selalu jadi companion kalu makan kat TS nih... tapi tu lah, skang yang 3-4 kerat ni jer lah yang tinggal... yang lain2 sumer dah duk jauh2 kan...

Lama gak ler kitaorang kat situ, Mala & Nenie duk ulang alik meja makan ngan meja lauk... abis satu, amik lagi... abis, amik lagi.. yang penting kitaorang tak membazir tau... abis gak... nasib baik ada Syukor gak... hehehhe... dah makan, borak2, makan lagi.. dalam kul 10.30pm baru gerak dari situ.. antara orang2 terakhir yang kuar dari situ dalam keadaan kekenyangan... tu pun sebab Hanna, anak Cheq dah banyak kali lambai kat kitaorang... hahaha... dalam erti kata lain, "bila aunties ni sumer nak balik? Kak Husna pun dah tido tu, Hanna dah ngantuk gak nih!" ...... hehehehe... pepandai aku wat dialog sendiri... so sebelum berangkat, memasing salam2 hari raya ler.. nak jumpa balik pas raya nanti kan... so mintak mahap sesiap ler nih... akhirnya, selesai misi yang dah lama terperap nih... hehehehe.. pas ni kita makan benda lain plak kay!!

Proses menyumbatkan makanan dalam badan... Beria2 Nenie & Syukor makan... hehehe

Cheq & Husna dah kenyang... errkk, kenyang ker korang?

Hanna dah rimas duk kat meja tuh... dah mintak dukung...

Duk amik gambar orang, gmbr sendiri takleh miss gak ler...

Hanna dah kata bubbye, tapi takleh nak balik gak lagi sebab Nenie bawak keta kan... hehehe
Mmg tak mbazir ok, sumer tinggal sisa2 jer keliling meja tuh...

Lerrr... Syukor tak setel lagi ker? Orang tu nak angkat pinggan dah...
.

0 Buzz In !: