Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, June 05, 2008

RM 2.70 per litre...

Hahahahahahahahaha..... a sad jokes of d day... no, wait... it's the saddest jokes of the year... hehehehehe.... baru baca paper, dengan bangga nyer kerajaan kata rega petrol akan naik this coming August... ok lah, aku paham.. sebab harga kat pasaran dunia dah naik... tapi tup2 ketua negara kita umumkan harga petrol naik 0.78 sen untuk genapkan jadi RM 2.70 per liter... akibatnyer sumer jalan sesak bangat especially yang ada petrol station kat tepi jalan tuh... pandai Pak Lah wat suprised la ni kan?? heheheh... ari tu pasal pilihanraya... hari ni kata takde pilihanraya dalam masa terdekat, tup2 esok kuar berita lagi kata pilihanraya next month!... takkan ler dalam masa less than 18 hours dah boleh plan details pasal election day kan? hahahahahahahahahahaha..... sapa penulis skrip sumer citer2 karut marut ni erk?? and of course not forgotten the most standard & overused phrase - “Lagi pun harga baru petrol dan diesel yang diumumkan hari ini masih lagi yang terendah di rantau ini.'' [Pungkok hang lah!!] .... Ikut harga pasaran kata nyer, tapi kalu harga pasaran turun nanti, will d great government akan turunkan rega petrol? I dun think so.. nak naik very fast, nak turun, NEVER!!......

Naper aku gelak? sebab pertama petrol tank keta aku memang ada problem, skang RM10 aku cuma bleh jalan untuk 40km jer instead of 60km... pas dah naik nih, mmm... malas nak wat kira2... "Lu pikir lah sendiri!".... sebab kedua, kalu aku naik beskal gi keja hari2 dari Selayang ke Ulu Kelang, ada potensi tak cukup bulan badan aku akan makin melidi & betis + drumstick aku akan kembang sebab kayuh pedal hari2? kah! kah! kah! aku taktau naper aku gelak, gelak benci sedih sumer campur dah nih... dan aku rasa gak bagi aku 3 bulan, aku akan mewakili negara dalam sukan lumba basikal sebab cukup training....

Paling aku nak gelak dalam tangis, pasni sumer rega barang konpem akan naik mendadak... ada gak kang kalu order air suam kat kedai makan dia tekan rega sampai RM1.00... penat ooii, nak gi beli air tuh guna petrol.. hahahahaha huk huk huk huk huk.... untuk orang2 yang gaji besar, no hal sumer nih... takde effect apa pun.. tapi untuk orang yang macam aku nih, gaji ala2 standard lepasan SPM... dapat gaji tolak bayar bil itu ini, tolak bayar utang, tolak budget minyak keta sumer, minggu kedua every month dah boleh start puasa sampai hujung bulan... Damn Damn

Err... kalu aku tolak keta aku kat used car, baper dorang nak amik erk? lagi satu, sesapa boleh ajar aku cara nak naik bas tak skang? i forgot lah... nak kena start naik public transport balik dah nih... or carik kerja yang satu mukim ngan kawasan umah.... hahahahahaha... aku dah nak mereng... skit lagi, skit jer lagi.... kalu sesapa nampak orang gelak sensorang kat tengah2 jalan tu, tolong ler berenti tgk sapa orang tu.. kot2 aku ker, tolong ler antar aku balik umah... masa tu dah tak tau jalan balik dah.... banyak fuse terbakar dalam kepala otak nih.... Doofus

Syabas to kerajaan Malaysia yang dah semakin nak muflis nih... hehehe.. korang gaduh ler lagi sesama sendiri... rebut ler lagi segala jenis jawatan yang ada atas dunia... gaduh.. gaduh lagi yerk... nak wat apa amik tau hal rakyat nih dah kan? pedulik apa hal rakyat, janji hati korang puas, poket korang penuh... dah cukup bekalan dalam Swiss Bank, migrate ler pi duk negara kaya yang lain kan? Syabas Bete!!!!!! Sila belikan tepukan yang paling gemuruh Terrific untuk para pemimpin negara yang suka ari2 nak gaduh kat parlimen pasal nak pertahankan kepentingan sendiri.... dah siap wat live lagi untuk satu Malaysia tengok apa yg dorang wat sebenarnya kat Dewan Rakyat tuh... hebat tuh!!! hehehehe... Wow!! jangan nanti orang konpius antara Malaysia ngan Somalia sebab tak lama lagi rakyat Msia akan dapat potongan badan yang sejibik ngan orang2 kat Somalia tuh Scrawny ... kering kontang....

** dis is my personal thought, if any of u out there dun like it, go and write in ur own blog... hahaha.... got to start working for fuel now.... hehehehehahhhahaha

0 Buzz In !: