Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, June 05, 2008

Lagi2 kes minyak...

Yeehaaa.... hari ni satu hari aku kat opis duk perah otak camner nak survive dalam keadaan living cost yang makin naik nih.. hahahah... naik pening ler kepala otak aku nih Accountant ... siap kuar sumer formula maths yang dulu aku pikir takkan aku gunakan dalam daily life... petrol naik, gerenti 110% rega barang2 lain naik gak....

Sebenarnya aku tau rega petrol memang terpaksa dinaikkan sebab memang harga pasaran dunia pun naik giler... I'm fine with it... juz aku bengang sangat & sedih pun ada gak sebab kenapa keadaan ekonomi negara kita nih makin merundum sampai dah tak mampu nak bayar subsidi petrol macam dulu2... bila rega naik ni sebenarnya maksud tersirat dia, negara kita dah menuju ke arah kemuflisan... duit dah takde... tu yang sebenarnya wat aku geram... satu lagi sebab dalam berita tadi ada bagitau kerajaan kata keputusan menaikkan rega petrol & diesel ni bukan dibuat dalam masa yang singkat, memang dah bincang dah... in d first place, jgn duk tipu rakyat kata minyak nak naik bulan Ogos nanti... bagitau jer lah nak naik bulan ni jugak... dah macam dibodoh2kan jerk... jangan ler deny kalu orang tanya naik ke tak... bagitau yang sebenarnya... kan senang.. rakyat pun boleh get ready... ini 6-8 jam sebelum nak gi tukar price tu kat petrol station baru bagitau, "Ya, harga naik!"... tu jer sebab musabab aku rasa bengang.... bukan nyer bengang sangat pasal naik rega tuh sebab memang tau pun, minyak mahal skang... eeeeeeee...... juz naper kena naik terlalu banyak disebabkan negara dah tak mampu nak subsidies.....

errrr... nak pasang tong NGV tu mahal ker idak erk??
.

0 Buzz In !: