Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, June 18, 2008

Cerita Artis Malaysia...

Ada lah satu hari tuh dalam bulan lepas... eh, ker awal bulan nih? aku tak ingat la plak tapi dalam masa tuh lah... aku menemankan kawan aku yang sorang tu gi wat recording untuk rancangan kat Astro Ria tu - Cerita Artis Malaysia... pasal kumpulan2 remaja yang penah popular satu masa dulu... Since mmbr aku yang sorang ni pun penah ler jadi salah satu dari anggota kumpulan2 zaman tuh, kena gak ler interview...

Masa tu lah, teringat balik ler kisah2 dulu... zaman2 aku belajar... zaman2 yang suka la sangat nak melalak lagu2 4U2C, Feminin, M's Teen, KRU, Elite, Nico dan kumpulan2 melayu yang sewaktu dengannya lah... Res'2 jerk akutakleh nak timer sangat... hahaha.. nak wat camner, masa tu rasa seronok dengar & tengok dorang yang lebih kurang sama baya tu... dah tu lagu2 pun best, layan jer lah... aku lak boleh complete ler ada kaset [masa tu zaman kaset kay, tak mampu nak beli CD...] dorang nih... Cam tetiba rindu lak kat zaman tu...

Aku tengok jer lah proses dorang wat recording tu.. bukan kat studio pun, kat shopping complex kat Bangsar tu jer.. skang senang, video camera sumer yang canggih & ringan, boleh usung sana sini... sambil tengok, aku terimbas balik masa aku kat Unimas dulu.. selalu sangat ler duk dengar bebudak kat bilik atas pasang lagu2 salah satu kumpulan yg aku sebut tadi... hahahaha.. kuat plak tuh, dah jadi cam kat kelab pun yer gak... untung ler sapa yang takde radio time tu, dapat dengar lagu2 secara percuma... cuma kena kebal kan telinga tu jer lah sebab duk pasang lagu yang sama jerk... hahahahahahaha.....


So sesapa yang sezaman ngan aku [macam ler tua nar kan? hehehe...] kalu rasa nak layan balik time2 muda remaja dulu, boleh ler tengok Astro Ria ari Isnin depan, bersamaan ngan 23hb Jun.. tak silap aku kul 5pm & ulangan kul 10.30pm... Kata nyer dorang cover kisah 4-5 kumpulan tahun 90an tuh... ntah camner rupa nyer pun aku taktau... sama2 ler kita tengok nanti yerk... rasa ler cam balik ke zaman tu kejap.. hahahaha... "Yo.. Yo.. Kami rappers Yo!..." Run DM Smiley aku dah terbayangkan CD duk tergantung kat leher nih... hehehehe...

3 Buzz In !:

Anonymous said...

Hi,

Hg mengimbau kembali zaman 90 an aku,tq. time tu memang kumpulan rap tgh mengamuk la kan...aku jg tidak terkecuali.ye lah zaman tu kira kita men rendah la kan,mmg best alam sekolah.Yg tak bestnyer aku still kena pakai shorts olive green tu sampai abis form 3.malu siot.

Diana Ishak said...

aku tak layan sgt penyanyi2 Malaysia ni.

wakakakakakakkakakak.

macam lancau je statement.

WaNz said...

wakakakakaka.... mmg ala2 lancau statement tuh....