Lilypie Second Birthday tickers

Monday, July 14, 2008

Huru Hara...

Aku baca paper online hari nih, sumer citer pasal konon2 PKR nak wat perhimpunan kat Parlimen... Yang wat aku rasa nak komen kat sini, aku kesian kat orang ramai yang tak terlibat langsung ngan benda2 ni semua tak pasal2 terbabit... terbabit camner? apa lagi, jalan jem ler sebab polis tutup jalan sana sini... Ngan rega minyak yang sangat tinggi skang, bila jalan sesak lagi banyak petrol tu membazir... minyak jalan tapi keta tak gak jalan... ish.. ish.. semalampun aku dengar KL jem gak.. bayangkan hari Ahad pun sesak cam time orang nak pegi & balik kerja... simpati gak aku kat orang yang ofis sumer berdekatan ngan kawasan tumpuan polis tuh... tapi kalu nak kira, jalan yang jauh dari lokasi tumpuan pun jem gak pasal keta dah terlekat kat satu tempat, melarat ke tempat lain...

aku nak gi keja pagi tadi pun jem, padahal tak masuk list pun jalan yang aku lalu tuh... chulalongkong betul ler... nasib baik sempat sampai stesen minyak, kalu tak tersadai ler keta aku tadi & secara tak langsung tambahkan lagi kesesakan yang sedia ada....

Skang aku rasa Malaysia tak berapa nak aman ler.. ngan pemerintah bertekak bergaduh sesama sendiri... tengok berita skang pun dah macam tgk sandiwara semasa, tak pun citer spektra... ish ish ish.... taktau ler apa nak jadi kat kerajaan Malaysia adlam masa terdekat nih.. jangan sampai darurat sudah... aku takleh bayangkan keadaan negara yang huru hara, dah macam zaman baru2 merdeka dulu... mintak jauh ler.... amin!!
.

0 Buzz In !: