Lilypie Second Birthday tickers

Saturday, June 16, 2007

Powershot A570is

yeaahhh...baru tenang hati aku skang SmileyCentral.com walaupun poket tak berapa nak tenang, tapi yang paling penting aku dah ganti balik kamera ayah aku yang kena curi tu... mekasih bebanyak ler kat perampok tu yer... *toot* *toot* punya penyamun... haa... kan dah kena censored tuh... eeeee...pikir2 balik geram gak sebenarnya, tapi bila tgh duk dalam keadaan tenang tu..takper lah, dah bukan rezeki aku kan... aku redha, tapi yang aku geram sebab kamera tuh ayah aku punya... nak dijadikan citer lak, model yang ilang tu dah discontinued... rupa2nya memang CANON punya style, dia kuarkan 1 model, pas 6 bulan dia stop production model tuh... wat model baru lagi... ish..ish... kan ke dah nyusahkan aku....eeeeee.....




so berbalik pada citer aku ni, ahad lepas aku gi lah pusing2 kawasan bukit bintang tu.. tu pun sebab adalah sorang mamat tu ngajak g recce camera...so dah ada orang nak meneman kan...pegi lah, bagus gak...kalu tak sampai sudah ntah bila aku nak g beli... pusing atas bawah kiri kanan... puas tanya rega & package apa dia bagi... ok lah..jumpa dah kedai yang sesuai n aku rasa memang berbaloi beli
... since aku tak bawak duit ari tu, aku g la beli malam tadi [yer la kan? post ni kuar date 16/06] hehe... aku berjaya meleburkan duit aku untuk ditukarkan menjadi sebuah kamera..amik yang replacement untuk model yang dah disconn tuh... hasilnya...jeng jeng... dapat lah aku Powershot A570is nih... aku sesuka ati mintak package yang aku nak.. hehehe... yer lah, sapa suruh casing jual asing, bateri jual asing.. aku taknak benda2 yang takde pekdah seperti yang ditawarkan tuh... nasib gak tuan kedai tuh rajin nak melayan aku, siap bagi free gift lagi... customer always right kan? hahahaha

pas gi beli tu, mak aku call.. bagitau diaorang sumer nak g makan kat kampung baru tu.. kat tempat yang cheq suka makan western food tu.. aku pun on jer lah, alang2 kitaorang dapat berkumpul satu family yang aku rasa 1-2 kali jer dalam setahun.. lagi pun adik aku yang kat KK tu balik kejap, ada course kat PD.. dengan bangganya aku tunjukkan kamera tu kat ayah aku.. kira cam present Father's Day lah... hehehe....camera ngan set2 yang sepatutnya aku bagi ayah aku, free gift tu aku amik [dapat satu knapsack canon] yang aku rasa memang sesuai untuk aku... rasa cam dah lama sangat tak duduk camni ngan family aku.. adik beradik cukup bilangan kan... aku rasa parents aku pun puas ati nih...

dah makan, dah borak2.. kitaorang pun balik lah... tamatlah kisah 1 malam aku.... laa...panjang gak aku tulis erk.. kan aku dah kata..takut korang tak larat baca lak kang... takper, ni baru permulaan... kan kengkawan?

0 Buzz In !: